Tuesday, March 24, 2009

Penipuan Promosi SHELL

Argh....!!! hangin btol aku ari ni...



Bukan niat aku nak buruk - burukan nama stesen minyak yang dah sinonim kat Malaysia ni, tapi klu dah bole lena dok pikiaq ja cane..???

Wokey citer dia cam ni, tengah ari tadi waktu lunch member opis aku kuar p makan kat luar. So kebetulan depa ni memang ada nak singgah isi minyak kat stesen ni.
Nama stesen: Stesen Minyak Klang Banting
Lokasi stesen: Jln relau kat bulatan seksyen 16 Shah Alam lepas opis UMW sebelum sape masjid.
Tarikh kejadian : 23 Mar 2009
Masa kejadian : 4.40pm - 5.00pm

Aku pun pesan le kirim belikan kereta replika Ferrari yang tengah dok promosi la ni, yang mana klu isi RM40 ke atas boleh beli keta replika Ferrari pada rega RM8.90. Keta ni pun memang dah lama anak aku yang hero mengidam dok ari - ari mintak bila lalu depan stesen minyak jenama ni. (Aku ngan anak memang kumpul keta.) Dah tu warna yang anak aku berkenan plak warna kuning, em..takpa la aku bagi duit siap - siap kat member aku tu.

Balik ja depa dari lunch dapat la aku kereta yang anak aku idamkan. Tapi aku pelik kenapa pada kotak tu takda gambar konsul (set pergerakan auto tu) kat bawah keta. Tak puas ati punya pasal aku pun buka kotak kuarkan keta tu..jeng..jeng..sah meme takda kosul yang aku cari.Bila nengok camtu aku pun ingat nak p tukaq lein, so aku mintak resit isi minyak tertera skali ngan bukti pembelian keta tu.

Balik keja aku pun trus singgah kat stesen yang member aku p seperti tertera pasa resit. Kebetulan kaunter sibuk ngan org yang nak bayar tuk isi minyak aku rileks. Sementara nak tgu lenggang aku pun usha kat area display keta yang siap ngan trek tu, suma model keta promosi ada termasuk yang aku punya. Usha lagi kaunter masih busy, belah kiri aku pintu opis stesen tetiba ada perempuan lengkap beruniform yang cam gaya ala - ala penyelia stesen gitu.

Tanpa berlengah lagi aku pun bertanya pada perempuan tersebut berkenaan kereta yang aku beli kenapa takda konsul dan nak buat pertukaran secara org beriman dan sopan punya gaya.

Haaa..korang rasa apa jawapan yang aku dapat ?? "dia kata tak boleh nak tukaq sebab dah masukan kod, pastu dah bagi tau kat suma pembeli keta tu memang takda konsul dan terdapat 2 keta yang takda konsul pada suma model yang di display" salah satunya warna kuning dan yang lagi satu korang usha sendiri erk..!!

Wah..ni kira promosi skali ngan stok lama la aku tanya ??
Dah tu tak bole tukaq la ni..??
Selamba je dia kata memang tak boleh dan nak buat apa - apa, menyirap aku dalam keadaan cuaca yang agak panas ngan jawapan tu.

Apa la kak next time klu nak buat promosi jangan chong orang, iklan melatop - malatop pastu display skali ngan stok lama nak kasi clear stor la tu ngan harga yang sama..chit

Patut ka camtu..???

Rule no 1 : "never say no" to customer at least kata la nanti saya usha cane ka / keta lain suma masuk workshop ka..hampeh btol takda seni khidmat pelangan "customer always right la"

Rule no 2 : Watch out with each promosi tak suma iklan sama ngan apa yang kita lihat

Dah la tu apa ja peraduan ka promosi kat stesen jenama ni aku ikut, tak pernah satu pun aku dapat jadi kemenang tu satu hal aku masih lagi tuang minyak kat stesen jenama ni.

Ni cane bukan kira kena kencing ka..siut, suey ??

















Moral of story kat aku next time pastikan apa yang dipromosikan mestilah sebenar benar - benarnya melainkan semuanya kebenaran belaka.

Kat tauke stesen please teach ur staff how to handle customer with nice way conversation.

To product owner please carefull with the thing u all try to promote don't ever use new item to clear old thing.

At the end sape rumah aku pun bagi la keta Ferrari kuning yang manual kat anak aku, trus dapat soalan cepumas mana konsul cam kat tv tu Pa..???

14 comments:

  1. len kali bawak je maksu g sound sama2.. pasti melatop itu stesen minyak.. hehehe

    ReplyDelete
  2. 2 angahpikah : Maksu pun brangin gak siap nak p repeat lg..berdenyut ja...

    ReplyDelete
  3. Ayoo..ingat pasar raya ja buat camni..??? Epit

    ReplyDelete
  4. kenetulan keter2 tersebut sedang rancak d pantai timur.hari 2 ada try nk cilok..

    ReplyDelete
  5. Irah; bukan hangin siap terkantui - kantui lagi..em haruk baunyak

    ReplyDelete
  6. Adreen; Kenetulan tu apa silibus chapter bpa aarrr..??? Baik punya cilok cheet..

    ReplyDelete
  7. Epit; skang kat mana2 Pit kat tempat amal ibadat pun ada

    ReplyDelete
  8. ala...kalo aku dah bagi sekali dah..apa kes buat promosi tipu orang

    ReplyDelete
  9. Anonymous; ntah la gua ni panas gak tp takda la sape cam tu...tak baek buat kat org yg tak sepatutnya, tp mungkin sebab2 ni kot...
    1. Gua tak tau klu d layan pekara camni oleh pengurusan dia..??
    2. Yang berurusan tu perempuan tak kra la tua ka muda, cantik ka dak
    3. Gua nak cepat balik amik anak dr sek
    4. Time tu masih lg bole bersabar tp bila dah sape rumah slide flashback kejadian dok bermain kat minda

    ReplyDelete
  10. Apa yg ABG SAL bebelkan nihhh...
    Iskh.Iskh.

    ReplyDelete
  11. Apa kes, ni namanya hangin tergetah bro..?? from:2Pack

    ReplyDelete
  12. s.yanaz; Bukan bebelan la s.yanaz apa dia cakap..cakap..

    ReplyDelete
  13. 2Pack; Nak buat cane dah terkena..

    ReplyDelete