Sunday, April 5, 2009

Koleksi 2

Classic of Copa Mundial
Bola ni dah sebati ngan diri aku cuma jangan ko suh makan bola itu cukup...
Sejak dari kecik lagi / mungkin gen abah aku yang dulunya pernah bermain bola tuk spital menurun kat aku dan adik beradik yang lein.
Minat yang cukup mendalam sape pernah la zaman sekolah rendah bila setiap kali guru baru masuk mengajar minta aku perkenalkan diri dan cita2 aku bagi tau nak jadi pemain bolasepak..haaa depa plak konfius nape ??
Time tu seingat aku apa ja pasal bola klu main ja nak jadi cam Maradona, Gary Lineker, Van Basten, Gullit, Klinsman fuhh..!! masa tu nama star2 ni dah terpahat kat diri memasing pada hal mana da astro, internet, h/p blom cangih info suma paper ngan tv chanell 1,2 & 3.
Time tu liga kat M'sia player pun mantop tip top aaaaarrrrpom...
Selepas era Super Mokh tv itam putih dress code ketat n singkat penigkatan bolasepak ada menampakan kemajuan yang di panggil "Liga M"oleh FAM.
Berjuta ngak duit aku abis beli tiket menonton bola ngan kawan baik aku Yus buldoza. Mana taknye game malam selasa ngan sabtu, skali masuk RM10 kali 2 hari kali 4 minggu pastu kali 12 bulan aarr korang kali la sendiri betapa loyalnya aku sokong sukan d M'sia.
Kami yang p apa dapat ???
Air pun beli sendiri blom masuk burger lagi kang rasa cam nak kena kacan2 la plak, tu pakaian beragam lagi nak skali sut siap mendera...aduhai..maleh le nak cite zaman dulu kini da selamanya
Skang pun aku masih aktif ngan sukan ni cuma masa kekadang terlalu menceburuin sesi lapang bersama keluarga tercinta.
Aaa..kasut ni pemberian adik aku yang bongsu sebelum2 ni pun aku ada gak jenama yang sama dapat duit bonus keja "Peon"aku antok sepasang kat RM200 gak la kopak kat kedai kasut dalam kompleks PKNS Shah Alam, tapi dapat ja keja kat Petronas bila sign on kasut ni tak bawa kat mana nak guna atas dek tu..?? Wak siron otai Nusantara antok kasut aku..takpa la rejeki dia.
Ni pun kes yang sama gak adik aku sign on dia hand over kat aku plak...n over to u mike..



Cane ok tak aku jaga ada la kat 5 tahun kot kasut ni dalam jagaan aku masih bisa d guna pake.
Paling teruja skang kasut jenama ni pun dah ada yang klon siam..hampeh. Memang la murah tapi feel as classic tu eylark.
Nak lagi feel kasut ni ngan sebelum ni kasi basah pergh...masyukk ja tendang 200 ela..
Nanti aku cari kasut yang aku pake zaman sekolah rendah wakil tuk sekolah Road 10 P.J.

Sehingga bersua kembali d hari waktu yang sama tahun entah bila...



" Majulah sukan untuk suma "sila jelaskan ayat..???

1 comment:

  1. Aisey bro ni meme klasik dulu kini selamanya..2Pack

    ReplyDelete