Tuesday, April 21, 2009

X'CDENT

"Pagi yang gelap kini sudah terang".. bang2 bangun dah pukul lapan cam biasa ngan suara tu...hehehe
Bila dengaq ja dah pukul 8 trus aku cargas walaupun blom minum susu, dah hari Isnin rupanya rame ngak yang ada penyakit monday sicknes ni...haha


Dalam masa kurang 10 minit aku dah pun siap suma nak ke tempat bergawik leh..dah gosok gigi, mandi, lengkap berpakaian, minum susu ikut aturan sebelum sarapan dan satu kucupan buat isteri tercinta..wahh


Perjalanan dari rumah ke tempat keja lebih kurang 20 minit ja, dengan bermodalkan Cub100LC aku layan blues walaupun dah masuk waktu kecederaan.


Sapa suh malam layan bola FA cup sape pagi, yeela nak tau gak team mana yang jumpa CFC kat final sebenaqnya..huhuhu akhirnya final blue vs blue hoorey..


Setibanya kat area Carlsberg batu 3 pergerakan kete perlahan, ahh ! ni klu suma nengok xcident mesti keta rosak jarang la yang nengok mat rempit.


Betul la dugaan ku ngam2 kat exit persimpangan kayangan ada kemalangan kategori ngeri, sebuah motosikal cub EX5 yang keluar dari simpang laluan motosikal di rempuh oleh sebuah kereta Camry yang di pandu seorang wanita cina. No pendaftaran entah ...fresh lagi tapi penungang motosikal dah bertutup ngan plastik hitam.


Selalunya klu kemalangan2 camni aku leks ja tapi pagi tadi aku rasa berderau macam2 bermain di benaku. Klu tak bangun lambat mungkinkah...aaahhh nauzubilah mintak di jauhkan.


Pekara camni berlaku bukan disebabkan pemandu2 yang cuai, macam kes ni laluan motosikal ditutup setakat exit persiaran kayangan atas sebab apa tak tau la, pastu ada blocking tong2 air yang menghalang penungang motosikal merentasi ke laluan kereta tanpa perlu melalui bulatan kayangan. Yeela dah sibuk kat atas baik by pass ja...


Takziah aku pada keluarga mangsa yang tidak dapat aku kenal pasti semoga rohnya dicucuri rahmat.


Tengah hari dah lepas makan tengah hari ada beberapa berita menarik dan tidak yang berlaku rupanya:

i. Khairul w/bridge menimang cahaya mata pertama lelaki tuk mengubati kedukaan atas kekalahan manU.

ii. Azhar yang dah hampir seminggu menggunakan susu ALPHA LIPID merasakan diri lebih segar berbanding sebelumnya cuma ada masalah sikit dengan kelewatan/kesukaran membuang air besar. So aku bagitau tu tengah dok dalam baik pulih sistem imun dalam badan cuba adjust sukatan 1 skop kepada setengah skop dan kuantiti air masih lagi dikekalkan pada 150ml. Aku pun kena gak cam tu pada peringkat awal pastu selang beberapa minggu ok.

iii. Azidin kemalangan kete jumaat lepas kat Rawang sewaktu dalam perjalanan pulang dari Penang.





Misi ALPHA LIPID aku masih blom capai sasaran tuk mengubah insan kepada kurang berpenyakit dan mengubah insan daripada belenggu kemiskinan insyallah.




Bersama berkongsi menuju kebahagian dan kekayaan.

No comments:

Post a Comment