Friday, June 12, 2009

Dugaan..

Skang M'sia dah mula berjerebu balik last skali tahun lepas tengah tahun gak klu tak silap dan yang tak best kawasan yang terjejas pemandangan yang teruk tu ialah Lembah Klang wasup..wasup..mata cam berpasir klu tak cover visor.

Kementerian kajicuaca menyatakan bahawa Elnino kali ini lebeh teruk dari tahun sebelumnya, so pembakaran terbuka adalah d larang sama sekali bagi mengelakan keadaan menjadi lebih teruk.

Dan kepada mereka2 yang bersama teman setia perokok tegar dah boleh la klu nak praktis posa rokok wakakaka....

Petang tadi walaupun jerebu2 pun aku tetap semangat balik awal cam biasa 4.30pm dah siap kat 100LC nak caloo betey..

Aku bukan apa kang sian kat kakak depa2 d 3c nak kena layan kerenah anak2 aku yang macan2 skang hahaha...pastu wife aku sibuk petang ni kebetulan ada tabletalk susu ALPHA LIPID kat Pandan, KL tu yang beria nak balik.

Dalam cuaca yang suram cam dah pukul 7 mlm aku layan blues fokus kiri kanan bahu jalan motor agar suma dalam kawalan hehehe cam Adun plak..!!!

Tapi aku lupa nak usha satu benda jeng..jeng..

Setiba ja kat TOL Bt 3 tetiba 100LC cam minta nyawa tersenguk - senguk apa hal..???

Usha depan blakang ok, lampu nyala, signal berkelip siap lagu apa la yang kurang..??? Aku ketuk2 la sikit eh..eh.. besi ya ni klu tukar buluh bagus tu..

Ngan gaya Polis trafik aku lambai tangan kanan nak ke kiri jalan cane tu..??? Konfius ye..??

Dalam dok tersenguk - senguk sempat usha macam2.

Parking enche mintak lesen tak wujud le bukan ada road block ni rupanya 100LC aku haus tadi lalu ja depan Esso ngan Shell tapi tak singgah tu yang dia merajuk lagi kat port lama...ish..ish..pandan muka aku / ni dugaan agar tak lupa bila dah senang kat dia kot ???

Last choice seiring dan sejalan menuju ke USJ area Subang Parade ada pam stesen tu la yang paling hampir klu di kira2 ada la kat 5 KM ja klu yang biasanya skali prett dah sampe.

Dalam aku beriadah tu hujan dah mula rintik2 syukur lama tak hujan cantik la tu klu d kira memang sesuai sangat la tu auummm..

Lalu satu hamba ALLAH gaya ada dah cam Peon Kebangsaan menunggang EX5 biru WRC 5309 bertanya plug kong ka bang..??? Plug moto ok plug aku ja tak ni sapa sudah sesah aku minyak ntah..tu yang exercise nasib baik minum susu !!!

Takpa la klu nak cepat tapi klu dapat tunda best gak lama tak tunda tapi tak sama cam ayat cerdas minda aku sebelum ni hehehe...

Baik orangnya kulit putih tinggi sesuai klu nak di calonkan adik ipar / anak penakan cam cikgu s.syanas..???

Sampe Petronas mamat tu tak nak singgah minum2 nak cepat ada hal lain jadi tak sempat nak berkenalan lebih lanjut nama pun aku tak tau. Laju gak dia tunda ada la sampe meter tu gerak2 punya la laju menunda wuah..wuah..

So korang klu sok ada terserempak ngan motosikal EX5 yang bernombor pendaftaran WRC
5309 tolong kejar dia dan sampaikan ucapan terima kasih aku kat dia ngan ingatan bila nak join bisnes susu ALPHA LIPID ha..!!!

1 comment:

  1. kesian la kat laki i ni.. korang kalo kesian kat dia tolonglah bg dia sumbangan supaya bleh beli motor cam laki nisa...tu dia.

    ReplyDelete