Sunday, June 28, 2009

Zaman Kanak - Kanak

"Kehidupan d maya pada ini" tu la sebaris bait lirik lagu Jay Jay duet bersama Dayangku Intan.
Tetiba aku teringatkan zaman yang pernah aku lalui ketika masih kanak2.
Ntah kenapa memori yang dulu lamanya terpendam dalam hard disk mindaku begitu pantas d flashbackan..fuhh !!!
Time tu mana ada nak kena pikir2 asal celik ja mata ingat nak main ja. Tak kira la dalam / luar rumah kat mana ja la janji hati girang dapat bermain. Suksess..suksess..
Skang aku terpikir cane dulu orang tua aku boleh menjaga, mendidik dan menampung kehidupan yang anaknya dulu tak kurang dari 4 orang anak.
Fuh..!!! tak gila d buatnya klu dulu zaman kanak2 tak macam skang suma depan tv. Apa yang aku tak buat / main dan balik siap kena pelakong ngan Abah yang dah standby time aku balik.
Aku dulu paling suka ngan sukan air bukannye jetski ha !! mandi lombong, sungai / kolam2 takungan air buatan kat projek2 perumahan. Balik siap rambut keras2, kulit tu bulih d tulis2 dan mata merah ja sebabnya time tu mana da nak beli goggle.
Game lein yang aku suka main guli, senapang(combat2), gasing, layang2, batang ais krim, getah, copping(ngan bola tenis), galah panjang, konda kondi, sorok2, bola, beskal apa lagi aaarr !!!!
Suma game ni dah d kategorikan sebagai sukan rakyat yang boleh d rujuk kat Muzium dan Jab. Kebudayaan...huhh !!
Time tu apa benda game yang aku ngan kengkawan main sumanya free klu kena tak banyak kos ceput ja.
Tak macam skang mau pengsan klu nak d ikut permintaan game bebudak zaman masa kini dan lebih menjurus kepada xtvt dalam rumah kecuali p sekolah.
Adeh..!! tengah ada bahan nak citer, kat TV9 ada plak citer keranamu Durian. Cane aku pun dah mula suka menonton TV..
Jadi klu nak buat apa2 jangan dok depan TV belakang / tepi TV takpa..kui..kui..!!!

1 comment: