Sunday, May 10, 2009

Race at Federal..




Cilakak btol la semalam ..cam biasa hari Jumaat malam Sabtu aku ngan family mesti ngeteh kat Mahbub Lucky Garden, Bangsar skali le ngan geng Mascom 94 - 96 aka group ALPHA LIPID.

Suma abis mengobak lebeih kurang jam 2.15am (sabtu ) anak2 pun dah flat dalam keta. So ngan wife pun maleh nak continue sebabnya awal pagi ada urusan kat Segambut.

Tapi sebelum tu drop by K.Sherry kat Condo Brickfield baru le btol2 balik umah.

Laluan biasa aku ikut Federal Highway tuk sampe ke Sunway.

Sesampe ja kat Hilton PJ aku usha cermin padang belakang ada la silauan lampu laju nak memintas aku dari belakang. Aku ke kiri pun tidak kanan pun tidak maintain ja kat lorong tengah dengah kelajuan control macho 80km/h. So lalu le group2 keta Toyota LE, SE, DX, EX Charade pun ada...ummm alahai laju sangat takda la ble je klu aku nak titik ngan Wira 567 aku saja maleh mood awal pagi tapi yang kureng tu dok menyilang tak tentu hala merbahaya kepada kenderaan yang bercinta...

Kebetulan wife lena2 ayam dengar aku ngomel sorang2 ni kang ada yang xcident sebanya jap lagi ada selekoh favourite exit Jalan 222 berdepan showroom Naza.



Tak sampae pun 3 minit apa yang aku ucap berlaku dah d takdirkan Tuhan kejadian tu akan berlaku tapi d sebabkan kecuaian pemandu2 jalangan yang taksub dan rakus ngan kemampuan diri walaupun tak sehebat keta yang d pandu...poorahh chit kekoyoo ja suma tu.


Kat selekoh tu sebiji keta Corolla Maroon Hatchback test dinding batu mantul masuk ke line tengah...ngan kesan brek ada la kat 150 meter dah berpusing ke arah keta aku..aachooor yeena ??


Masa kejadian aku lalu dalam jam 2.30 am dan sempat aku beristifar melihat kejadian.


Aku yang lalu kat situ truss honn menandakan moral support hebat dengan kebangangan pada pemandu yang kuar dari keta sambil bakar rokok *(*&^%!#$ mujur la keta lain yang sesaing aku tak hentam keta tu.


Takdir Tuhan maha kuasanya aku lewat beberapa saat ja dari kejadian xcdent tu, takda mood nak follow xtvt tak berfaedah depa...dan ada group diorang ni yang berhebti d bahu jalan yang kononya nak membantu selain memberi semangat lagi / cuba thn depan hahaha...


Aku maleh dah nak amik pusing kejadian trus ja padu balik ke rumah..sapa suh sesaja buat pasal peringatan dah bagai buih2 d pantai masih camtu gak.


Sape ja kat rumah aku rasa lein plak dok teringat macam kalau daripada kejadian..

Klu aku follow td jadi apa..??


Klu kebetulan aku lalu sebelah / berada ngam2 kat area tu jadi apa..??


Eh..macam2 la trus aku amik wuduk solat biar tenang jiwa dan bersyukur kepadanya..



Stastistik kemalangan d FH memang tinggi setiap hari laluan ni mesti ada xcdent dah repair, besarkan ngan lampu jalan yang terang benderang cam mana pun mesti ada kemalangan pastu siap la kesesakan lalu lintas ngan geng runner aka tonto berderet ja bila kemalangan tak paham aku sebiji punya hal cam cipan aka tenuk la...









Moral: Nak test ble kat mana pun ble tapi jangan menyusahkan orang lein..jalan raya bukan port sesi latihan gaya bebas siut ^&%$#@)*&(

No comments:

Post a Comment