Monday, May 4, 2009

Hari Pekerja..d Kampung

Jap ja dah 1 Mei...ari yang merupakan hari menghargai dan meraikan seluruh warga kerja yang bekerja tidak kira apa sektor / jenis yang d ceburi.


Aku yang semenjak lepas sekolah dah mula bekerja ntah tak tau berapa kali melalui hari pekerja..???


Kebetulan plak tahun ni jatuh ari Jumaat cantik la tu jadi 3 hari la cuti hujung minggu. So aku ngan wife awal lagi dah plan memang nak blk kampung BT 19 Ayer Tawar, Perak pada cuti tu.


Ingat nak balik lepas kerja hari khamis, tapi setelah d kira beberapa faktor lain baik sok ja pagi Jumaat balik, salah satunya aku balik ngan mak mertua kang sian dia balik malam2 sojuk..hehehe. Dah tak jadi balik malam tu kami p ngeteh kat Mahbub jumpa upline ALPHA LIPID bincang/kombo/go..go selain amik stok tuk d bawa ke kampung.


Pagi yang d janjikan kami pun mulakan perjalanan dari rumah ke Segambut amik mak mertua dulu lebih kurang jam 8.30pg kami pun mulakan perjalanan cuti2 Malaysia.


Sepanjang perjalanan trafik bergerak lancar menghala ke Utara dan perhentian mesti berhenti R&R Tapah tuk beli jambu tanpa biji/pau...hmmm slurp2.


Lebih kurang jam 12.30tgh hari kami sampe d kampung dan sempat la aku nak p bersolat Jumaat d Masjid BT 16 Ayer Tawar.



Petang ingat nak p cuci keta kat Car Wash family bisnes tapi setiba ja kat kedai depa tutup awal, aku pun ubah destinasi p pekena roti canai kuah daging kat mamak sebelah Public Bank pekan Ayer Tawar hauumm..enak seperti dulu2



Malam dok leks2 ja kat rumah yang mana kebetulan ada la grand final OIM kami suma memang nak nengok the new TOMOK @ SHAH INDRA yang dah berbeza dari dulu. Malam tu gamat la kat rumah ngan adik beradik wife ngan anak2nya bertangak kat rumah BT 19 lagi bertambah meriah la malam tu.



Satu kelebihan wife aku ni dia suka berniaga, ada ja barang dagangan yang d bawa dari Keey Eell. Bila dia coo..ceehh..coo..cehh ngan cara praktik guna barang insyallah tak akan mengecewakan pelangan tu yang aku sayang tu..aauuummm



Dalam dok promote barang jualan depa ni suma terperasan yang mak mertua aku masih blom tidor dari kebiasaan. Depa tak tau yang mak mertua aku dah mula minum ALPHA LIPID. Yang mana tadi dah beli tapi masih tak minum mula bertekad nak mula minum dan yang blom pernah minum pun amik tuk nak tau keberkesanan produk ALPHA LIPID ni..Bukan nak kata tapi mak mertua memang support ngan produk ni siap jadi testimonial malam tu kenapa masih blom tidor lagi dari biasa. Yela seharian perjalanan dok ja dalam keta klu bagi mereka yang berumur 30 ke atas akan mudah dan cepat rasa letih. Mula la sana sini lenguh2..btol dak ??



Wife ngan aku ingatkan kat depa ni minum ja dulu bagi perabih demi kesihatan tak abis pun duit, keberkesanan mana nampak tuk hasil setin dua sebabnya ni bergantung pada penerimaan tubuh badan seseorang cepat / lambat. Cam aku la katakan tidak pada selsema skang...


So korang bila lagi nak mula minum susu kesihatan ALPHA LIPID ni jangan tidak2 cuba dulu baru tahu at least ada juga mencuba daripada dengar cerita ja sebelum nak bagi sebarang komen.



p/s: Bersempena Hari Ibu hadiahkan la produk kesihatan ALPHA LIPID kepada mereka selain doa.

2 comments:

  1. hang ni mmg pandai sunnguh juai barang...misti belajag dgn intan ni.
    -wardah-

    ReplyDelete
  2. 2 Wardah; Mana da...aku dok ikut p sana cni ilmu dia aku blasah le..hehehe clamat hari ibu..

    ReplyDelete